امیرالمومنین علیه السلام

طلبه ای احقر در نوکری وغلامی درآستان مبارک ومقدس امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام

امیرالمومنین علیه السلام

طلبه ای احقر در نوکری وغلامی درآستان مبارک ومقدس امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام

دریافتی از مناجات امیرمومنان

شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۳۸ ق.ظ

دریافتی از مناجات امیرمومنان


دریافتی از مناجات امیرمومنان

مولای من! ای همیشه بر جای! آن‌که می‌ماند تویی و آن‌که همیشگی و ابدی است، تویی. آن‌که می‌ماند و هیچ کم نمی‌شود تویی و آن‌که می‌رود، کم می‌شود و تغییر می‌کند منم. این‌منم، برطرف‌شونده و از بین‌رونده. کیست جز تو، ای پاینده و مانا که به نیست‌شونده و زائلی چون من رحم کرده و دیده گشاید؟

ای مولا و ای سرورم! هرچه عالمیان به کف دارند، از تو و از عنایت توست. تو کفیل معاش آن‌هایی. ای هستی‌بخش! رزق هرجنبنده‌ای به دست رزاق توست. کیست که در جرگه جیره‌خوارانت نباشد؟ بی‌اراده تو چه چیز از روزی و حاجت توانم به کف آرم؟ آن‌که در یک‌لحظه همه و همه را تأمین می‌کند، تویی تو، و این من روزی‌خوار، محتاج توأم. کیست جز تو که به من رحم کند؟ کیست جز تو رازقی که به روزی‌خواران خود رحم می‌کند؟ کجاست چون تویی که عهده‌دار معاش همگان است؟

مولای من! گشاده‌دستی چون تو کجاست که هرچه بخواهی دریغ نکند؟ بخشایش‌گری چون تو کجاست که ناخواسته عطا کند؟ بخشایندة بی‌بدیل و بی‌همتا تویی، ای بخشنده‌ترین بخشایندگان! من کوته‌نظر و تنگ نظرم. این منم که شبپره‌فهمم به فراخنای جود و احسان تو راهی ندارد. چون تو کجاست و جز تو کیست که به بخیل و تنگ‌نظری چون من رحم کند؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۷
محمد مهین باقری

نظرات  (۱)

۱۷ خرداد ۹۳ ، ۰۰:۴۶ محمدرضا فلاح تفتی
سلام علیکم
به وب ما هم سر بزنید. موفق باشید
www.rastakhiz1414.blog.ir
پاسخ:
سلام عالی بود احسنت یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی